De euro heeft boodschappen niet duurder gemaakt

Volgens een onderzoek in De Telegraaf zijn boodschappen, anders dan je misschien zou verwachten, bijna niet duurder geworden met de komst van de euro.

Het onderzoek werd gedaan door de totaal prijs van 42 gangbare producten te nemen in 2002 en dat nu nogmaals te herhalen. In 2002 kosten de producten samen 78,90 euro. Nu betaal je daar slechts 80,56 euro voor. Een prijsverhoging van 2 procent. Dit lijkt te gelden voor alle supermarkten.

Overigens blijkt wel dat in dezelfde periode, de prijzen in de horeca met tientallen procenten is gestegen en ook dat de benzine veel duurder is geworden.

Belangrijk! De euro werd op 1 januari 2002 ingevoerd. Het onderzoek lijkt dus maar mooi de gulden buiten beschouwing te laten. 

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

0 thoughts on “De euro heeft boodschappen niet duurder gemaakt

  1. Pingback: Het vertrouwen in elkaar is groeiende | Politiek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>