CDA krabbelt terug: ’130 is wel gevaarlijk’

Leidt sneller rijden nu wel of niet tot meer verkeersslachtoffers en afbraak aan de luchtkwaliteit? Dat vraagt het CDA zich met terugwerkende kracht af. Zij willen daarom in debat met Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu over de verhoging van de maximumsnelheid.

Hoewel relativerend gesteld je met zulke snelheidsverschillen van 100, 120 en 130 elkander toch weer tegenkomt bij het eerst volgende stoplicht. En gezien de drukte op de Nederlandse snelwegen je al blij mag zijn als het verkeer rijdend is in plaats van stilstaand Is het rijden van 130 een populaire maatregel bij de weggebruikende achterban van de coalitiepartijen.

Het Planbureau voor de Leefomgeving constateerde eerder al dat de overheid met deze maatregel 50 tot 100 miljoen euro per jaar aan extra accijnzen zal incasseren door de grotere hoeveelheid brandstof die wordt verstookt als gevolg van het hardere rijden.

Het CDA lijkt ondanks dit voordeel voor de schatkist grote problemen te hebben met de verhoging naar 130 kilometer per uur omdat het meer verkeerslachtoffers zal opeisen. Daarmee lijkt het CDA toch ineens te luisteren naar adviezen en bezwaren van Veilig Verkeer Nederland en diverse milieuorganisaties. Misschien hoeven we dus toch geen racestrepen op de auto te plakken.

facebook share facebook share

1 Reacties // Reageer

One thought on “CDA krabbelt terug: ’130 is wel gevaarlijk’

  1. koos

    God, daar zijn ze weer snel mee zeg. En de VVD en PVV veranderen Nederland in een korte tijd tot een grote asvalt baan. Stelletje tering egoisten die niet aan de kinderen over 100 jaar denken. Geld ,werk, en vakantie, althans die drie weken per jaar, STEEK ZE MAAR IN JE REET!!!

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>